ÜLDJUHEND

RAE KOOLIDE MÄNGUDE EHK RAE VALLA KOOLIDE VAHELISTE
SPORDIPÄEVADE ÜLDJUHEND
Rae valla koolidevaheliste spordipäevade eesmärk on tutvustada kohalikke
liikumisvõimalusi, arendada ning toetada liikumisaktiivsust ja populariseerida
tervislikku eluviisi. Samuti soovitakse pakkuda osalejatele sportlikku ja
meelelahutuslikku programmi ning läbi selle arendada koolide omavahelist
suhtlust, innustada lapsi ning Rae valla koolinoori tegelema rohkem
(rahva)spordiga.
EESMÄRK
Rae koolide mängude eesmärk on tuua kokku Rae valla põhikoolide õpilased, et
veeta koos erinevaid meeleolukaid spordipäevasid õppeaasta jooksul. Sportlike
võistlustega selgitatakse välja igal etapil sportlikem kool ehk parima tulemuse
saavutanud kool ning lisaks aktiivseim kool ehk kõige suurema osalejate arvuga
kool.
AEG, KOHT JA SPORDIALAD
Spordipäevad toimuvad vastavalt kokku lepitud kalendrile õppetöö jooksul ning
uue õppeaasta kalender saadetakse hiljemalt koolidele eelneva õppeaasta
juunikuus. Spordialad võivad aastate lõikes muutuda. Igal aastal toimub ühe
spordipäeva raames üks üllatusala, millega on võimalik teenida lisapunkte oma
koolile. Tegemist ei pruugi olla spordivaldkonda kuuluva alaga.
Spordipäevade täpse ajakava kinnitab korraldusmeeskond ning teavitab sellest
kõiki Rae valla koole.
KORRALDAJAD
Võistlussarja üldkorraldaja on Rae Vallavalitsus. Igal etapil on oma peakorraldaja
ning korraldusmeeskond, mis määratakse kindlaks iga etapi võistlusjuhendiga.
OSALEJAD
Osalema on oodatud kõikide Rae valla põhikoolide õpilased vastavalt korraldaja
poolt edastatud juhendile. Koolid komplekteerivad vastavalt saadud juhistele oma
võistkonnad ning kinnitavad oma osavõttu (sh võistkonna esindaja nimi ja
kontaktid) hiljemalt seitse päeva enne eelseisvat etappi.
TRANSPORT
Korraldaja organiseerib koolidele transpordi sihtkohta saabumiseks ning
lahkumiseks. Täpsema info saadab korraldaja koolidele hiljemalt 1 nädal enne
vastava ala toimumist.
TOITLUSTUS
Spordipäeva korraldaja organiseerib spordipäeval osalejatele toitlustuse.

Discgolfipäeva juhend

Discgolfipäeval esindavad kooli omal soovil kokku pandud õpilaspaarid eraldi 1.-

  1. klassi arvestuses ja 6.-9. klassi arvestuses ehk võistlusmäng toimub
    paarismänguna kohandatud Kurna discgolfipargi rajal. Paarismängu puhul teevad
    mõlemad õpilased rajal ühe avaviske ning jätkavad parima viske kohalt järgmist
    viset, valides taas paariliste visetest parima, kuni raja lõpetab ühe paarilise poolt
    korvi visatud ketas. Tulemusena arvestatakse iga kasutatud parimat viset.
    Tulemused märgivad võistlejad neile antud tulemuste lehele, mis viiakse
    kokkuvõtete tegemiseks kohe peale mängu võistluskeskusesse.
    1.-5. klass mängivad lühematel radadel ning 6.-9. klass pikematel radadel
    (mõlemal grupil on kokku 9 rada). Rajakaart avalikustatakse võistluspäeval.
    Iga õpilaspaari tulemus on Rae koolide mängude üldarvestuses oluline, sest kõik
    kohad annavad punkte vastavalt üldjuhendis toodud tabelile (Punktisüsteem). Kui
    discgolfivõistlus lõpeb võrdsete tulemustega, selgitatakse võitja välja
    ümbermängimise teel vastava võistlusklassi 1., 2., 3. jne raja taasmängimise teel,
    kuni üks paar saavutab raja läbimises parema tulemuse.
    Võimalusel palume võistlejatel kaasa võtta oma kettad, koti ning rätiku ketaste
    kuivatamiseks juhuks, kui ilm on märg. Samuti tuleb riietus valida vastavalt
    ilmale.
    Palume õpetajatel tutvustada osalevatele õpilastele discgolfi mängimise reegleid,
    mille leiate siit: Discgolfi reeglid. Antud võistlustel ei kasutata reeglites 2. ja 3.
    lehel välja toodud kohustuslikku rajapunkti ehk mando ja OB reegleid.
Sulgpallipäeva juhend

Sulgpallipäeva võistlusel esindavad 4.-9. klasside õpilased kooli individuaalselt üks-ühe vastu mängudes nii, et mängitakse 2-3 geimi 11 punktini. Kui kahe geimi järel on võitja sama inimene, siis kolmandat geimi ei mängita. Kõikide mängitud geimide tulemused kirjutatakse mängukaartidele ning võitja viib kaardi võistluskeskusesse kohtunike lauda. Kaotaja jääb samale väljakule järgmise mängu punkte märkima, võitja saab vaba aja.

4.-9. kl võistlused viiakse läbi korraga 12 väljakul. Päeva juht kutsub õpilased nimeliselt väljakutele mängima nii, et õpilane saab 1 mängu mängida ja sõltuvalt sellest, kas ta võitis või kaotas, saab 1-2 mängu puhata ja siis uuesti võistelda. Võistlus viiakse läbi turniirisüsteemis.

1.-3. klassi õpilaste võistlusmängud viiakse läbi 4 eraldi väljakul ning päev lõppeb sulgpalliteemalise Kahootiga.

Iga õpilase osalemine ja  tulemus on Rae koolide mängude üldarvestuses oluline, sest iga osaleja ja tema saavutatud koht annavad punkte vastavalt üldjuhendis toodud tabelile (Punktisüsteem).

Võimalusel palume võistlejatel kaasa võtta oma reketid, kuid neid saab laenutada ka koha peal. Kohustuslikud on täidetav veepudel, puhtad mittemääriva tallaga sisejalanõud ning spordiriided. Korraldaja varustab mängijaid sulgedega.

Palume õpetajatel tutvustada osalevatele õpilastele sulgpalli mängimise reegleid, mille leiate siit: https://badminton.ee/mangi-sulgpalli/sinu-voimalused/tule-voistlema/

Seiklusorienteerumise juhend

Seiklusorienteerumine on kolmas ja viimane osavõistlus Rae koolide mängude 2023-2024 hooajal, mille eesmärk on tutvustada orienteerumist kui seikluslikku looduses viibimist ning selgitada välja meeskondlikult parimad orienteerujad Rae vallas.

Seiklusorienteerumise osavõistlus toimub reedel, 17.05 kell 10.00-15.00 Lagedil (kogunemine aadressil Kooli 18) Lagedi kooli ja noortekeskuse territooriumil ning Lagedi alevikus, sh maastikul.

Osalema on oodatud Rae valla koolide õpilased: 4 õpilast 1.-3. klassist (nende liikumine toimub grupina põhiliselt kooli vahetus ümbruses); 4 õpilast 4.-6. klassist (liiguvad grupina kooli ümbruses ja 1-2 km raadiuses) ja 4 õpilast 7.-9. klassist (liiguvad grupina kooli ümbruses ja max 3 km raadiuses), lisaks 2-3 saatjat või õpetajat, kellest vähemalt üks saab seekord ka ise koolile punkte tuua.

Palume õpetajatel registreerida osalevad õpilased (võimalusel nimeliselt) hiljemalt 10.05 siin:  https://forms.office.com/e/dU6J1u80sv .

Seiklusorienteerumisel on vajalikud maastikul liikumiseks mõeldud jalanõud ja spordiriided, mis võivad võistluse käigus määrduda. Õpilased lahendavad orienteerumise käigus nii tõsisemaid kui humoorikamaid, vaimseid ja füüsilisi ülesandeid (nt peavad meeskonnana mingi ala läbima nii, et ainult kolm jalga on nelja inimese kohta maas; tegema ruubikust kujundeid; lahendama Sudokut; tundma muusikapala esitajaid; juhendama „pimedat“, jne) mille eest saavad vastavalt lahenduste õigsusele punkte. Ühesõnaga pole ainult kiirus oluline, vaid ka taip, koostööoskused, käelised oskused ja teadmised. Kõik see kehtib ka õpetajate kohta, kes sel viimasel võistluspäeval saavad anda oma panuse, võisteldes individuaalselt oma kooli eest ning kogudes õpilastega samaväärselt punkte. Seega kokku arvestatakse Rae koolide mängudel justkui nelja osavõistluse tulemused: discgolf, sulgpall, seiklusorienteerumine ja õpetajate võistlus.

Palume õpetajatel tutvustada osalevatele õpilastele orienteerumise põhitõdesid, mille leiate siit: https://orienteerumine.ee/orienteerumise-abc/; https://orienteerumine.ee/piltlegendid-leppemargid/ . Antud võistlusel kasutame kaarti, mille kõrvale on lisatud orienteerumismärkide selgitused, seega otseselt pähe õppima midagi ei pea, samuti pole vajalik kompassi kasutamine, kuna orientiiriks on põhiliselt teed.

Seiklusorienteerumise peakohtunik on orienteeruja Urmo Liblik.

Seiklusorienteerumise ajakava:

10.00-10.30 Kogunemine ja lühiloeng orienteerumisest Lagedi kooli saalis (Urmo Liblik)

10.30-11.00 Joonorienteerumine Lagedi kooli õuel

11.00-11.25 1.-3. kl sööma

11.00-13.00 4.-6. kl ja 7.-9. kl võistkondades seiklusorienteerumine   

11.30-13.00 1.-3. kl võistkondades seiklusorienteerumine 

12.30-13.30 Lõunasöök (jooksvalt) vanematele lastele, magus amps ja jook kõikidele

13.00-14.30 Meelelahutuslikud mängud, täpsusvisked ja -löögid

13.30-14.30 Õpetajate võistlus

14.40-15.00 Autasustamine